Nasze działania obejmują:
Dzieci są wrażliwe, delikatne, podatne na wpływy. Wielu rzeczy nie rozumieją i potrzebują naszej pomocy, aby je uporządkować, przyswoić, opanować. Dlatego terapia dzieci przybiera różne formy, często odbywa się poprzez zabawę. Zawsze jest jednak dopasowana do wieku dziecka i do jego problemów.
Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory.
Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję nazywaną adaptacyjną. Jest to adekwatne i efektywne reagowanie na wymogi otoczenia. Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych, dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.
Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów: czuciowego (dotykowego i proprioceptywnego), przedsionkowego, słuchowego, wzrokowego, węchowego i smakowego.
Objawiają się:
Dysfunkcje te mogą być rozpoznawane u dzieci w normie intelektualnej, u dzieci z trudnościami w uczeniu się, z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, autyzmem, nadpobudliwością psychoruchową, mózgowym porażeniem dziecięcym.
Dysfunkcje integracji sensorycznej wpływają na uczenie się, zachowanie i rozwój społeczno-emocjonalny dziecka.
Podstawą efektywnego funkcjonowania w dzisiejszym świecie jest posiadanie niezbędnych kompetencji społecznych, dzięki którym tworzymy i utrzymujemy relacje z innymi ludźmi oraz nadajemy im określoną wartość. Samo posiadanie tych kompetencji nie gwarantuje jednak umiejętności przełożenia ich na codzienne życie i zachowanie. Trening umiejętności społecznych daje możliwość przećwiczenia, modelowania czy też całkowitej zmiany zachowania. Naturalny trening społeczny to przede wszystkim doświadczenia społeczne czy rodzinne. Każda codzienna sytuacja jest możliwością do doskonalenia umiejętności. Niestety nie każde dziecko czy osoba dorosła z równą efektywnością nabywają tych umiejętności.
Trening umiejętności społecznych polega na nabywaniu i podnoszeniu konkretnych umiejętności społecznych oraz na oduczaniu zachowań niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowań, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej, rzeczywistej sytuacji.
Efektywność treningów danego dziecka zależy od:
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 3 roku życia, u których występują:
Terapia ręki ma na celu:
Terapia ręki obejmuje:
Konsultacja psychologiczna może być wskazana w przypadku:
Psychoterapia dzieci polega na pracy indywidualnej z dzieckiem lub pracy z rodzicami/ całą rodziną. Pierwsze wizyty poświęcone są rozpoznaniu problemu przez psychologa oraz budowaniu relacji z dzieckiem i jego rodzicami. Na pierwszym spotkaniu często wskazane jest aby przynajmniej w części uczestniczył sam rodzic, bez dziecka. Unika się dzięki temu sytuacji gdy rodzic krępuje się o czymś powiedzieć przy dziecku, a dziecko słyszy niepochlebne rzeczy na swój temat. Spotkania odbywają się zazwyczaj z częstotliwością raz w tygodniu. Zdarzają się jednak takie trudności, które wymagają częstszych spotkań z terapeutą.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są rodzajem terapii pedagogicznej, ukierunkowanej na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu lub szkole.
Mają za zadanie pomóc dziecku w przezwyciężeniu kłopotów w opanowaniu konkretnych umiejętności i przyswojeniu danej wiedzy oraz rozwijać i aktywizować funkcje osobowościowe i intelektualne dziecka.
Dla kogo są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane są do dzieci:
Jednym słowem do wszystkich dzieci, którym zaburzenia rozwojowe utrudniają opanowanie danych umiejętności, uznawanych za podstawowe.
W czasie zajęć wykorzystywane są najnowsze metody wspomagania rozwoju psychofizycznego, poprawy efektywności przyswajania treści programowych, korygowania i kompensowania zaburzeń funkcji poznawczych.
Nasi specjaliści pomagają w zdobywaniu jednych z bardziej podstawowych umiejętności tj. czytania, pisania, liczenia poprzez:
Podstawą do objęcia dziecka zajęciami WWR jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Opinię tę wydaje zespół orzekający z publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W skład takiego zespołu wchodzą pedagog, psycholog, logopeda oraz inni specjaliści dobrani w zależności od konkretnego przypadku.
NDT-Bobath jest metodą przeznaczona zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci, a jej odmiana, NDT-Bobath-Baby, skierowana jest dla noworodków, niemowlaków i małych dzieci z: zaburzonym napięciem mięśniowym, asymetrią, problemami ruchowymi, uszkodzeniami mózgu, zespołami genetycznymi oraz po przebytych urazach mózgowo-czaszkowych.
Terapia ta polega na hamowaniu rozwoju nieprawidłowych odruchów i nauce prawidłowych, normalizacji napięcia mięśniowego oraz nauce i utrwaleniu prawidłowych wzorców ruchowych podczas wykonywania codziennych czynności.
Fizjoterapeuta kieruje ruchami niemowlaka i koryguje mu ułożenie kończyn, wspomaga utrzymanie odpowiedniej pozycji i dostarcza bodźców czuciowych oraz stymuluje do aktywności motorycznej. Całość odbywa się w poczuciu bezpieczeństwa i dostosowana jest do możliwości oraz potrzeb dziecka.
Terapeuta instruuje również rodziców jak prawidłowo pielęgnować dziecko i ćwiczyć z nim podczas codziennych aktywności.
Do celów korekcji wad postawy należą:
Korekcja wad postawy wskazana jest m.in w przypadku:
Terapia polega na nauce samodzielnej korekcji postawy ciała oraz dobraniu dostosowanych do typu wady i wieku dziecka ćwiczeń korekcyjnych.
Ćwiczenia mają na celu również poprawienie ogólnej sprawności i wydolności dziecka.
Forma terapii dostosowana jest do wieku i możliwości dziecka tak, aby była możliwie najbardziej atrakcyjna dla małego pacjenta.
W ramach diagnozy ortoptycznej dokonujemy następujących pomiarów:
W poradni prowadzona jest również terapia:
Tlenoterapia hiperbaryczna to bezbolesna i nieinwazyjna metoda leczenia wielu ostrych i przewlekłych schorzeń polegająca na dostarczaniu czystego tlenu pod zwiększonym ciśnieniem do komórek ciała. Zabieg odbywa się w specjalnie skonstruowanej komorze hiperbarycznej. Komora hiperbaryczna to urządzenie, w którym panuje ciśnienie wyższe od atmosferycznego, a osoba znajdująca się wewnątrz oddycha 100% tlenem. W trakcie zabiegu ilość tlenu wzrasta kilkunastokrotnie w porównaniu z oddychaniem w warunkach naturalnego ciśnienia atmosferycznego, gdzie tlen w organizmie nie jest wówczas przenoszony tylko przez hemoglobinę, lecz ulega również rozpuszczeniu w osoczu krwi.
Terapia tlenem powoduje zwiększenie liczby komórek macierzystych w organizmie, co sprzyja szybkiej regeneracji uszkodzonych komórek i tkanek. Dlatego jest szansą dla wielu pacjentów, u których inne metody zawiodły.
Zabieg w komorze hiperbarycznej jest zabiegiem nieinwazyjnym, stosowanym w wielu rodzajach schorzeń, zarówno u dzieci jak i u dorosłych.
Gabinet I
ul. Janowicza 2a
Gabinet II
Gabinet III