Kilka słów o Ani:
Nauczyciel dyplomowany, założycielka i koordynatorka Integracyjnego Teatru Tańca „Autentyczni My” działającego w Zespole Placówek Edukacyjnych w Olsztynie oraz Teatru „Artschoolowi aktorzy” w Niepublicznej Szkole Podstawowej Art School. Współautorka, reżyser wszystkich powstałych spektakli teatru. Wykładowca w SensArte – Centrum Arteterapii w Warszawie.
Od 14 lat działa w obszarze edukacji specjalnej dzieci i młodzieży w Olsztynie. Jako członek Stowarzyszenia Wyjątkowe Serce prowadzi warsztaty, realizuje projekty wspomagające rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnościami. Dostrzegając diagnozowane problemy i potrzeby osób w spektrum autyzmu autorka innowacyjnych programów m.in: „Działanie twórcze jako forma spędzania czasu wolnego”, „Tu się move. Teatr w komunikacji”.
Wykształcenie:
- Pedagogika. Specjalność: pedagogika specjalna. Studia magisterskie.
- Marketing i zarządzanie w Oświacie.
- Matematyka. Studia podyplomowe.
Kursy i szkolenia:
- Kurs dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży
- Kurs wstępny języka migowego
- Niekonwencjonalne Techniki Plastyczne Zima i Święta
- Kurs bukieciarstwa podstawowy
- Kurs bukieciarstwa zaawansowany
- „Job Coaching – zadania trenera pracy wspomaganej”
- Kurs „Scrapbooking i Potpourri”
- „Masaż dźwiękiem wg metody Petera Hess’a” I, II, III, IV stopień
- Kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji
- Kurs tańca podstawowego
- „Specyfika niepełnosprawności w autyzmie”
- „Wykorzystywanie zasad strukturalizacji w pracy z osobami z autyzmem”
- „Opieka i pielęgnacja dziecka niepełnosprawnego”
- „Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej”
- „Zastosowanie pomocy Marii Montessorii w indywidualnej pracy z dzieckiem”
- „Umiejętność rozwiązywania sytuacji trudnych przez nauczycieli”
- „Terapia Behawioralna Dzieci i Młodzieży z Autyzmem i Upośledzeniem Umysłowym”
- Diagnoza osób niepełnosprawnych w oparciu o profil psychoedukacyjny PEP-R
- „Tańce w kręgu – tańce integracyjne”
- „Metody aktywizujące w pracy z dziećmi z autyzmem i niepełnosprawnością sprzężoną”
- „Wpływ zaburzeń procesów przetwarzania sensorycznego na naukę czytania i pisania”.
- „Poszukiwanie nowych rozwiązań w przygotowaniu uczniów szkół przysposobienia do pracy do wejścia na rynek pracy”.
- „Podstawowe gesty i symbole komunikacji wspomagającej MAKATON”.
- Konferencja szkoleniowa „Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z autyzmem i zespołem Aspergera”
- „ Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną”.
- „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”
- „Procedury i techniki wygaszania zachowań trudnych u osób z autyzmem”.
- „Aromaterapia z wykorzystaniem esencji terapeutycznej”.
- „Komunikacja interpersonalna – jak ze sobą rozmawiać aby się dogadać”.
- Drama jako metoda skutecznego wspomagania rozwoju dzieci w przedszkolu. Szkolenie e-learningowe.
- ImproVszkole – nauczanie poprzez doświadczanie artystyczne.
- Zespół Retta. Szkolenie dla opiekunów w żłobku i nauczycieli przedszkola .
- Masy plastyczne i masy slime.
- Choreoterapia w pracy z dziećmi i osobami niepełnosprawnymi.
- Wnioski z lockdownu – 10 zasad zdalnej edukacji.
- Teatroterapia – budowa spektaklu terapeutycznego.
- Warsztaty „Witrażowy weekend – zegar”.
- Warsztaty „Pergamono – kartki wielkanocne”.
- Warsztat „Szyjemy aniołki i inne maskotki” .
- Warsztaty „Wykorzystanie form plastycznych do kultywowania tradycji adwentowych i bożonarodzeniowych”.
- Szkolenie nt. „ Zabawy, zabawki, prezenty – wyczarowane z papieru”.
- I Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Warsztatowa „Od sztuki do terapii”.
- Relaksacja z dźwiękiem gongów i mis tybetańskich”,
- „Biżu blink. Tworzymy biżuterię”,
- Program szkoleniowy „Od badania do działania czyli 3P – prosta, potrzebna i praktyczna ewaluacja w szkole”
- „Rozwijanie autonomii i zaradności życiowej osób niepełnosprawnych”.
- Konferencja „Myślę pozytywnie” . Profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
- Rola i zadania wychowawcy w świetle aktualnego prawa oświatowego.
- Warsztaty Tańca w kręgu .
- Warsztaty mydlane. Produkcja mydła naturalnego.
- Konferencja „Z nastolatkiem w domu i e-szkole. Jak radzić sobie w czasie izolacji?”
- „Jak teatr i improwizacja rozwija dzieci i młodzież?”
- „Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem narzędzi TIK”
- Webinarium online PWN „Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej”
- Webinarium on-line PWN „Lęk, niepewność, zmiana. Jak wspierać uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w czasie pandemii koronawirusa?”
- Szkolenie „Zaktywizuj ucznia w online”
- Szkolenie „Jak uczyć dzieci online?”
- „Jak chronić wzrok podczas pracy przy komputerze” Szkolenie on-line
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne korzystanie z zasobów sieci.
- Promocja szkoły i placówki oświatowej.
- Depresja u dzieci i młodzieży. Zadania nauczyciela i wychowawcy.
- Warsztaty metodą Sito druku – kartki bożonarodzeniowe.
- Mutyzm wybiórczy.
- Warsztaty jesienne – tworzenie wianków.