Mgr Anna Wangin-Dmyterko

Kilka słów o Ani:

Nauczyciel dyplomowany, założycielka i koordynatorka Integracyjnego Teatru Tańca „Autentyczni My” działającego w Zespole Placówek Edukacyjnych w Olsztynie oraz Teatru „Artschoolowi aktorzy” w Niepublicznej Szkole Podstawowej Art School. Współautorka, reżyser wszystkich powstałych spektakli teatru. Wykładowca w SensArte – Centrum Arteterapii w Warszawie.

Od 14 lat działa w obszarze edukacji specjalnej dzieci i młodzieży w Olsztynie. Jako członek Stowarzyszenia Wyjątkowe Serce prowadzi warsztaty, realizuje projekty wspomagające rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnościami. Dostrzegając diagnozowane problemy i potrzeby osób w spektrum autyzmu autorka innowacyjnych programów m.in: „Działanie twórcze jako forma spędzania czasu wolnego”, „Tu się move. Teatr   w komunikacji”.

Wykształcenie:

  • Pedagogika. Specjalność: pedagogika specjalna. Studia magisterskie.
  • Marketing i zarządzanie w Oświacie.
  • Matematyka. Studia podyplomowe.

Kursy i szkolenia:

  • Kurs dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży
  • Kurs wstępny języka migowego
  • Niekonwencjonalne Techniki Plastyczne Zima i Święta
  • Kurs bukieciarstwa podstawowy
  • Kurs bukieciarstwa zaawansowany
  • „Job Coaching – zadania trenera pracy wspomaganej”
  • Kurs „Scrapbooking i Potpourri”
  • „Masaż dźwiękiem wg metody Petera Hess’a” I, II, III, IV stopień
  • Kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji
  • Kurs tańca podstawowego
  • „Specyfika niepełnosprawności w autyzmie”
  • „Wykorzystywanie zasad strukturalizacji w pracy z osobami z autyzmem”
  • „Opieka i pielęgnacja dziecka niepełnosprawnego”
  • „Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej”
  • „Zastosowanie pomocy Marii Montessorii w indywidualnej pracy z dzieckiem”
  • „Umiejętność rozwiązywania sytuacji trudnych przez nauczycieli”
  • „Terapia Behawioralna Dzieci i Młodzieży z Autyzmem i Upośledzeniem Umysłowym”
  • Diagnoza osób niepełnosprawnych w oparciu o profil psychoedukacyjny PEP-R
  • „Tańce w kręgu – tańce integracyjne”
  • „Metody aktywizujące w pracy z dziećmi z autyzmem i niepełnosprawnością sprzężoną”
  • „Wpływ zaburzeń procesów przetwarzania sensorycznego na naukę czytania i pisania”.
  • „Poszukiwanie nowych rozwiązań w przygotowaniu uczniów szkół przysposobienia do pracy do wejścia na rynek pracy”.
  • „Podstawowe gesty i symbole komunikacji wspomagającej MAKATON”.
  • Konferencja szkoleniowa „Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z autyzmem i zespołem Aspergera”
  • „ Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną”.
  • „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”
  • „Procedury i techniki wygaszania zachowań trudnych u osób z autyzmem”.
  • „Aromaterapia z wykorzystaniem esencji terapeutycznej”.
  • „Komunikacja interpersonalna – jak ze sobą rozmawiać aby się dogadać”.
  • Drama jako metoda skutecznego wspomagania rozwoju dzieci w przedszkolu. Szkolenie e-learningowe.
  • ImproVszkole – nauczanie poprzez doświadczanie artystyczne.
  • Zespół Retta.  Szkolenie  dla opiekunów w żłobku i nauczycieli przedszkola .
  • Masy plastyczne i masy slime.
  • Choreoterapia w pracy z dziećmi i osobami niepełnosprawnymi.
  • Wnioski z lockdownu – 10 zasad zdalnej edukacji.
  • Teatroterapia – budowa spektaklu terapeutycznego.
  • Warsztaty „Witrażowy weekend – zegar”.
  • Warsztaty „Pergamono – kartki wielkanocne”.
  • Warsztat „Szyjemy aniołki i inne maskotki” .
  • Warsztaty „Wykorzystanie form plastycznych do kultywowania tradycji adwentowych i bożonarodzeniowych”.
  • Szkolenie nt. „ Zabawy, zabawki, prezenty – wyczarowane z papieru”.
  • I Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Warsztatowa „Od sztuki do terapii”.
  • Relaksacja z dźwiękiem gongów i mis tybetańskich”,
  • „Biżu blink. Tworzymy biżuterię”,
  • Program szkoleniowy „Od badania do działania czyli 3P – prosta, potrzebna i praktyczna ewaluacja w szkole”
  • „Rozwijanie autonomii i zaradności życiowej osób niepełnosprawnych”.
  • Konferencja „Myślę pozytywnie” . Profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży
  • Rola i zadania wychowawcy w świetle aktualnego prawa oświatowego.
  • Warsztaty Tańca w kręgu .
  • Warsztaty mydlane. Produkcja mydła naturalnego.
  • Konferencja „Z nastolatkiem w domu i e-szkole. Jak radzić sobie w czasie izolacji?”
  • „Jak teatr i improwizacja rozwija dzieci i młodzież?”
  • „Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem narzędzi TIK”
  • Webinarium online PWN „Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej”
  • Webinarium on-line PWN „Lęk, niepewność, zmiana. Jak wspierać uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w czasie pandemii koronawirusa?”
  • Szkolenie „Zaktywizuj ucznia w online”
  • Szkolenie „Jak uczyć dzieci online?”
  •  „Jak chronić wzrok podczas pracy przy komputerze” Szkolenie on-line
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne korzystanie   z zasobów sieci.
  • Promocja szkoły i placówki oświatowej.
  • Depresja u dzieci i młodzieży. Zadania nauczyciela i wychowawcy.
  • Warsztaty metodą Sito druku – kartki bożonarodzeniowe.
  • Mutyzm wybiórczy.
  • Warsztaty jesienne – tworzenie wianków.